VanMoof
1. Plaats uw bestelling, verwijder de accu uit de fiets en stuur de accu op
U ontvangt verzendinstructies nadat u de bestelling online plaatst. Verwijder de accu uit de fiets en stuur de accu naar het reparatiecentrum.
2. De reparatie wordt uitgevoerd
De accu wordt in ons reparatiecentrum gerepareerd en getest. Mocht er ook een probleem zijn met de batterijcellen (niet enkel de printplaat), dan wordt er contact met opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.
Log in met uw Heskon Zakelijk account om tarieven te bekijken en een bestelling te plaatsen
De batterij is bij verschillende fietsmodellen van VanMoof gebruikt: VanMoof S3, VanMoof X3. Onze specialist kan vele error codes herstellen, bijvoorbeeld: Error 4, Error 6, Error 21.
1. De accu wordt volledig gedemonteerd en het cellenpakket wordt gecontroleerd
Doorgaans is het cellenpakket nog in prima staat en zit het probleem enkel in de printplaat.
2. De printplaat (BMS) wordt getest en gerepareerd
De printplaat wordt volledig gecontroleerd en alle defecte componenten worden vervangen. Daarna wordt de printplaat aangesloten aan een speciaal door ons ontwikkelde testopstelling. Alle veiligheidsonderdelen en de volledige werking van de printplaat wordt getest. Eventuele foutcodes worden hersteld.
3. De capaciteit van de accu wordt getest
Hierna wordt de accu volledig opgeladen en eenmaal volledig ontladen waarbij een testrapport ontstaat over de gezondheid van het cellenpakket.
Mocht het cellenpakket een dusdanig slechte gezondheid hebben, dan wordt er contact met u opgenomen. Er kan een vervangend cellenpakket geplaatst worden of er wordt genoegen genomen met een mogelijk minder fietsbereik van de Van Moof accu.
Interne referentie | reparatie-vm |
---|---|
Merk accu | VanMoof |
Accu model | S3 / X3 |
Type energiecel | Li-ion |
Plaats fietsaccu | In framebuis geïntegreerd |
Capaciteit originele accu in Ah | 12,6 Ah |
Capaciteit originele accu in Wh | 504 Wh |
Voltage | 36V |
Doorlooptijd | 5-7 werkdagen |
Garantie | 12 maanden |