F.A.Q. Heskon B2B Revisie
Veelgestelde Vragen (Nederlands)
Hoe maak ik een B2B account aan voor Heskon Accu Revisie?
Om een account aan te maken klikt u rechtsboven op de knop ‘inloggen / account aanmaken’. Vervolgens klikt u op ‘account aanmaken’ en vult u al uw gegevens in. Nadat u uw accountaanvraag indient wordt deze handmatig gevalideerd door een van onze medewerkers en u wordt direct in de juiste staffelkorting geplaatst. Het kan daardoor 1-2 werkdagen duren voordat u kunt inloggen en bestellen.
Ik kan een accumodel niet vinden, kan deze toch gereviseerd worden?
Als een accumodel niet terug te vinden is in ons modellenoverzicht heeft dit vaak te maken met de leeftijd (het accumodel is te nieuw of is nog niet eerder door ons bekeken). Het kan ook voorkomen dat wij een accu in het verleden wel gereviseerd hebben, maar dat wij er om wat voor reden dan ook voor gekozen hebben geen revisies van het model uit te voeren (vanwege tijd, kosten, kwetsbaarheden bijv.).
Als u de specificaties van de accu (voltage, capaciteit, merk, model) naar ons mailt via info@heskon.nl, liefst voorzien van een aantal foto's, dan kunnen wij u vaak binnen een werkdag vertellen of revisie mogelijk is. In sommige gevallen bieden wij aan om de accu in het reparatiecentrum nader te onderzoeken en kunnen wij u dan een exacte prijsopgave doen.
Waar vind ik de consumentenadviesprijs voor revisie?
De prijs die u op de bestelpagina van het betreffende accumodel ziet is de prijs voor revisie exclusief verzendkosten en BTW. In de prijs zit al de hoogte van uw staffelkorting verwerkt.
De uiteindelijke prijs die vervolgens wordt doorberekend aan de eindgebruiker is van verschillende factoren afhankelijk, waardoor wij er bewust voor kiezen om geen adviesprijs te communiceren. De verkoper is vrij om zelf te bepalen wat de (extra) service van advies en (after)sales moet kosten en dus ook welke marge er gehanteerd moet worden voor een accurevisie.
Krijg ik korting als ik meerdere accu's tegelijk opstuur?
Op de bestelpagina van het product is de staffelkorting verwerkt die hoort bij uw account. De tarieven zijn gebaseerd op bestellingen van één of slechts enkele revisies tegelijk.
Heeft u een bestelling van 5 of meer accu's van hetzelfde type of bent u van plan regelmatig hetzelfde type accu in batches te laten reviseren? Neem dan even contact met ons op via info@heskon.nl. Vervolgens kunnen wij een offerte op maat opstellen die past bij een project of revisie van grotere partijen accu's.
Krijg ik korting als lid van BOVAG?
Heskon wordt als enige revisiebedrijf in Nederland gesteund en daar profiteren BOVAG leden van. Voorheen bestelde u met extra korting bij Heskon, maar tegenwoordig kan dat bij het online platform Bovagfietsaccurevisie.nl, exclusief voor BOVAG Fietsbedrijven.
Met behulp van uw lidmaadschapsnummer kunt u een account aanmaken en direct met korting bestellen via Bovagfietsaccurevisie. Nadat wij uw account gevalideerd hebben komt u direct in de hoogste kortingsstaffel terecht, speciaal voor leden.
Naar welk adres moet mijn accu verzonden worden?
De uitgebreide verzendinstructies inclusief contactgegevens van ons reparatiecentrum ontvangt u automatisch na het plaatsen van een bestelling.
Welke verzendmethoden zijn er?
Heskon biedt verschillende methoden aan om de accu bij het reparatiecentrum te krijgen:
Accu zelf brengen en halen in Tilburg
U brengt de accu zelf naar het reparatiecentrum in Tilburg en komt de accu ook weer ophalen wanneer deze het revisieproces doorlopen heeft.
Accu zelf brengen/verzenden en terug laten sturen
U zorgt zelf voor het verzenden of afgeven van de accu naar het reparatiecentrum in Tilburg. Na afloop van het revisieproces wordt de accu weer op uw adres bezorgd.
Accu op laten halen en terug laten sturen
U kiest via de datumpicker de datum waarop onze vervoerder de accu op komt halen. De accu wordt opgehaald op het adres dat u bij stap 1 (factuuradres) heeft gekozen. Na afloop van het revisieproces wordt de accu weer op uw adres bezorgd. Let op: ophalen alleen mogelijk in NL en BE.
Moet ik ook de oplader of sleutels aanleveren?
Ja, om de accu succesvol te kunnen testen hebben wij ook de oplader van de accu nodig. Sommige accu’s zijn voorzien van een contactslot om de accu aan/uit te zetten. In dat geval vragen wij ook om de contactsleutels mee te sturen, zodat de batterij goed getest kan worden.
Wat wordt er precies vervangen bij een accurevisie?
Bij een revisie worden standaard alle oude energiecellen uit de behuizing gehaald en daarna wordt een volledig nieuw pakket met cellen op maat gemaakt. De behuizing en meestal ook de electronica (het Battery Management System) van uw oude fietsaccu worden hergebruikt.
Bij een aantal accu’s wordt ook standaard het elektronische gedeelte van de accu vervangen. Dit geven wij voor de meeste accu's vooraf aan op de productpagina van de betreffende accu, maar u kunt het ook altijd terugvinden op de factuur.
In sommige gevallen constateren wij pas tijdens de reparatie dat ook het elektronische gedeelte vervangen moet worden om de revisie te laten slagen. Als dit het geval is zullen wij altijd tussentijds met u contact opnemen.
Welk type energiecel wordt gebruikt voor de revisie?
Het type energiecel dat gebruikt wordt voor revisie is afhankelijk van de ruimte in de behuizing, de gewenste capaciteit en het Battery Management System van de betreffende accu. Voor elke configuratie stellen wij een pakket op maat samen en dat betekent dat zelfs bij hetzelfde type accu soms verschillende soorten energiecellen geplaatst worden.
Heskon reviseert enkel met nieuwe Lithium-ion energiecellen van het type 18650 die geproduceerd worden door gerenomeerde merken. Dit zijn onder anderen accucellen van merken als Samsung, LG en premium cellen uit het hogere Chinese segment, die ook worden gebruikt door de grotere fietsfabrikanten in Europa.
Heskon zal nooit een accupakket samenstellen uit 'gebruikte' cellen of cellen van inferieure kwaliteit die niet aan de kwaliteits- en veiligheidseisen van de Europese merkt voldoen. Alvorens wij een nieuwe energiecel opnemen in ons productassortiment wordt deze altijd uitvoerig getest op de levering en het behoud van de capaciteit.
Hoe lang duurt het revisieproces?
Voor elke order hanteert Heskon een zogenaamde ‘doorlooptijd’: de tijd die nodig is om de accu te testen, te reviseren en terug te sturen. Deze tijd is variabel, afhankelijk van de drukte en onder voorbehoud van complicaties tijdens de reparatie.
U kunt de actuele doorlooptijd terugvinden bij de specificaties op de bestelpagina van een accumodel. Op dit moment bedraagt de doorlooptijd 10 werkdagen (dit betreft een indicatie van de reparatietijd, waaraan geen rechten ontleend kunnen worden).
Word ik tijdens de revisie op de hoogte gehouden?
Als er tijdens het revisieproces extra kosten gemaakt moeten worden tijdens de reparatie nemen we tussentijds altijd contact met u op. Daarbij ontvangt u standaard bericht per e-mail tijdens belangrijke momenten in het proces: wanneer wij de accu ontvangen hebben melden wij of er bijzonderheden zijn vastgesteld en wanneer de accu het proces doorlopen heeft ontvangt u ook standaard een e-mail.
Wat zijn de garantievoorwaarden na revisie?
Heskon verleent 12 maanden garantie op de verrichte revisie- en/of reparatiewerkzaamheden. De garantieperiode start op de factuurdatum en de factuur ontvangt u per e-mail op het moment dat de accu succesvol gereviseerd is. Op de factuur vindt u ook een specificatie van de onderdelen waarop de garantie betrekking heeft.
Heskon garandeert dat de nominale capaciteit van het geplaatste cellenpakket overeenkomt met de bestelde capaciteit. Er wordt geen garantie gegeven voor een bepaalde fietsafstand die met de gereviseerde batterij gehaald kan worden. De actieradius is namelijk van diverse externe factoren afhankelijk, wat het onmogelijk maakt om een specifieke afstand te garanderen.
Uitgebreide informatie over de garantievoorwaarden vindt u op de garantiepagina.
Ontvang ik een testrapport van de gereviseerde accu?
Na het doorlopen van het revisieproces wordt de fietsaccu uitvoerig getest en de testresultaten worden gelogd in ons ordervolgsysteem. Als uit de test blijkt dat de veiligheid van de BMS in orde is en de accu de gevraagde laadcapaciteit kan leveren, wordt de gereviseerde accu retour gezonden, maar het testrapport is niet standaard bijgevoegd. Op aanvraag sturen wij het testrapport digitaal toe, voorzien van een toelichting.
Wanneer ontvang ik de factuur?
De factuur ontvangt u per e-mail op de dag dat de gereviseerde accu klaar is om opgehaald of retour gestuurd te worden. Vanaf dat moment heeft u 14 dagen de tijd om de factuur te voldoen.
Zijn er na afloop van revisie klachten over de accu? Neem dan contact met ons op. Wij proberen dan het probleem zo snel mogelijk op te lossen en zetten de betaaltermijn op ‘pauze’ vanaf het moment dat we de accu voor herinspectie retour ontvangen hebben. Indien u zich binnen deze periode niet bij ons meldt blijft de betalingstermijn van 14 dagen gelden.
Wat als de accu niet te reviseren is?
Wanneer tijdens de revisiewerkzaamheden blijkt dat de accu niet gereviseerd kan worden door een defect in het elektronische gedeelte, dan zijn wij genoodzaakt het volledige binnenwerk af te voeren voor uw veiligheid en die van onze medewerkers. Het oude accupakket is na het ontkoppelen van de printplaat namelijk brandgevaarlijk. De aangeleverde behuizing en toebehoren worden wel geretourneerd en u ontvangt het aankoopbedrag exclusief de gemaakte onderzoekskosten en verzendkosten terug.
Häufige Fragen (Deutsch)
Wie erstelle ich ein B2B-Konto?
Um ein Konto zu erstellen, klicken Sie oben rechts auf die Schaltfläche „login / account aanvragen“. Klicken Sie dann auf „Account aanmaken“ und geben Sie alle Ihre Daten ein. Nachdem Sie Ihren Kontoantrag eingereicht haben, wird dieser von einem unserer Mitarbeiter manuell validiert. Es kann daher 1-2 Werktage dauern, bis Sie sich anmelden und bestellen können.
Ich kann eine bestimmte Batterie nicht finden, kann diese dennoch repariert werden?
Sollte ein Batteriemodell in unserer Modellübersicht nicht zu finden sein, liegt das oft an seinem Alter (das Batteriemodell ist zu neu oder wurde noch nicht von uns repariert). Es kann auch vorkommen, dass wir in der Vergangenheit eine Batterie repariert haben, uns aber entschieden haben, Reparaturen an diesem Batteriemodell nicht durchzuführen (z. B. aus Zeit-, Kosten- oder Komplexitätsgründen).
Wenn Sie uns die Spezifikationen der Batterie (Spannung, Kapazität, Marke, Modell) per E-Mail an info@heskon.nl senden, vorzugsweise mit mehreren Fotos, können wir Ihnen oft innerhalb eines Arbeitstages mitteilen, ob eine Reparatur möglich ist. In manchen Fällen bieten wir an, die Batterie im Reparaturzentrum weiter zu untersuchen und Ihnen dann ein genaues Angebot unterbreiten zu können.
Bekomme ich einen Rabatt, wenn ich mehrere Batterien gleichzeitig versende?
Der mit Ihrem Konto verknüpfte Mengenrabatt wurde auf der Bestellseite des Produkts verarbeitet. Die Preise basieren auf Aufträgen für eine oder mehrere Reparaturen gleichzeitig.
Sie haben eine Bestellung über 5 oder mehr Batterien des gleichen Typs oder planen, den gleichen Batterietyp regelmäßig in Chargen reparieren zu lassen? Bitte kontaktieren Sie uns unter info@heskon.nl. Anschließend können wir ein maßgeschneidertes Angebot erstellen, das zu einem Projekt oder einer Reparatur größerer Batteriechargen passt.
Wo finde ich den empfohlenen Verbraucherpreis für Reparaturen?
Der Preis, den Sie auf der Bestellseite des jeweiligen Batteriemodells sehen, ist der Preis für die Reparatur ohne Versandkosten und Mehrwertsteuer. Im Preis ist bereits die Höhe Ihres Mengenrabattes enthalten.
Der Endpreis, der dann dem Endverbraucher in Rechnung gestellt wird, hängt von verschiedenen Faktoren ab, weshalb wir bewusst auf die Kommunikation einer Preisempfehlung verzichten. Dem Verkäufer steht es frei, selbst zu bestimmen, was die (zusätzliche) Beratungs- und (After-)Sales-Leistung kosten soll und somit auch welche Marge für eine Reparatur in Anspruch genommen werden soll.
Welche Versandarten sind verfügbar?
Heskon bietet verschiedene Versandarten an:
Geben Sie den Akku selbst ab und holen Sie ihn wieder ab
Sie bringen die Batterie selbst zum Reparaturzentrum in Tilburg (Niederlande) und holen die Batterie nach der Überholung wieder ab.
Akku per Paketdienst versenden und empfangen
Sie sind für den Versand oder die Lieferung der Batterie an das Reparaturzentrum in Tilburg verantwortlich. Nach der Reparatur wird der Akku an Ihre Adresse zurückgesendet.
Paket abholen lassen
Leider ist diese Methode nur für Geschäftskunden in den Niederlanden verfügbar.
Welche Teile werden bei einem Akkuzellentausch ersetzt?
Während der Reparaturarbeiten werden in der Regel lediglich die Akkuzellen erneuert. Sowohl das Gehäuse als auch der elektronische Teil der Batterie (Batterie Management System/BMS) bleiben weitestgehend erhalten.
Wenn wir feststellen, dass die Funktionsweise der Batterie durch einen elektronischen Defekt im BMS (sicherheitsgefährdend) eingeschränkt ist, dann können wir in manchen Fällen auch diese Bestandteile austauschen. Auch wenn die Batterie mit einem universellen BMS ausgestattet ist, tauschen wir dieses Teil standardmäßig aus.
Wir setzen uns vorab immer erst persönlich mit Ihnen in Verbindung, bevor wir diese zusätzlichen Reparaturarbeiten durchführen, um den Akku wieder funktionsfähig zu machen. Eine detaillierte Auflistung aller ausgetauschten Teile mit entsprechender Garantie finden Sie auf der Abschlussrechnung.
Wie lange dauert die Reparatur?
Nach Eingang Ihrer Batterie im Reparaturzentrum in den Niederlanden beträgt die Bearbeitungszeit aktuell ca. 10 Arbeitstage.
Diese Zeit wird benötigt, um den Akku zu reparieren, zu testen und wieder an Sie zurückzusenden. Die Zeit hierfür ist variabel und ist abhängig von der Anzahl der Auftragseingänge, die bei uns zu dieser Zeit bearbeitet werden.
Die aktuelle Bearbeitungszeit unserer Dienstleistung entnehmen Sie bitte der Angabe unter den Zusatzinformationen auf der Produktseite Ihrer jeweiligen Batterie.
Welche Akkuzellen werden für die Reparatur verwendet?
Welcher Akkuzellentyp bei Reparaturen zum Einsatz kommt, hängt vom Platzangebot im Gehäuse, der gewünschten Kapazität und dem Batteriemanagementsystem der jeweiligen Batterie ab. Wir schnüren für jede Konfiguration ein maßgeschneidertes Paket, sodass auch bei gleichem Batterietyp teilweise unterschiedliche Energiezellentypen verbaut werden.
Heskon führt Reparaturen ausschließlich mit neuen Lithium-Ionen-Energiezellen des Typs 18650 durch, die von renommierten Marken hergestellt werden. Dazu gehören Batteriezellen von Marken wie Samsung, LG und Premiumzellen aus dem höheren chinesischen Segment, die auch von den größeren Fahrradherstellern in Europa verwendet werden.
Heskon wird niemals einen Akku aus „gebrauchten“ Zellen oder Zellen minderer Qualität zusammenbauen, die nicht den Qualitäts- und Sicherheitsanforderungen der europäischen Marke entsprechen. Bevor wir eine neue Energiezelle in unser Produktsortiment aufnehmen, wird diese stets ausgiebig auf Lieferung und Erhaltung der Kapazität getestet.
Werde ich während der Reparatur informiert?
Sollten im Zuge der Reparatur zusätzliche Kosten anfallen, werden wir Sie in der Zwischenzeit jederzeit kontaktieren. In wichtigen Momenten des Prozesses erhalten Sie eine Standardnachricht per E-Mail: Wenn die Batterie bei uns eingegangen ist, und wenn die Batterie den Prozess durchlaufen hat, erhalten Sie außerdem eine Standardnachricht per E-Mail.
Welche Garantiebedingungen gelten?
Heskon gewährt eine Garantie von 12 Monaten (ab dem Rechnungsdatum) auf die durchgeführten Zellentausch- und/oder Reparaturarbeiten. Die Garantie bezieht sich dabei speziell auf die Teile der Batterie, welche bei der Reparatur ausgetauscht wurden.
Eine detaillierte Auflistung aller ausgetauschten Teile mit entsprechender Garantie finden Sie auf der Abschlussrechnung, welche auch gleichzeitig der Garantienachweis ist.
Heskon garantiert, dass die Nennkapazität des neuen Zellenpakets mit der bestellten Kapazität übereinstimmt. Es wird keine Garantie für eine bestimmte Reichweite übernommen, die mit der reparierten Batterie zurückgelegt werden kann. Die Reichweite hängt von vielen verschiedenen externen Faktoren ab, sodass eine bestimmte Entfernung schlichtweg nicht garantiert werden kann.
Detaillierte Informationen zu unseren Garantiebedingungen finden Sie auf unserer Garantieseite.
Bekomme ich einen Testbericht der reparierten Batterie?
Nach dem Zellentausch wird der Fahrradakku ausgiebig getestet. Ergibt die Prüfung, dass die Sicherheit des BMS in Ordnung ist und der Akku die geforderte Ladekapazität erbringen kann, wird der Akku zurückgesendet. Der Testbericht wird aber nicht standardmäßig hinzugefügt. Auf Wunsch senden wir Ihnen den Prüfbericht mit Erläuterung digital zu.
Wann erhalte ich die Rechnung?
Sie erhalten die Rechnung per E-Mail an dem Tag, an dem die reparierte Batterie zur Rücksendung bereit ist. Ab diesem Zeitpunkt haben Sie 14 Tage Zeit, die Rechnung zu begleichen.
Gibt es nach der Reparatur Beanstandungen am Akku? Bitte kontaktieren Sie uns. Wir werden dann versuchen, das Problem so schnell wie möglich zu lösen und die Zahlungsfrist ab dem Zeitpunkt, an dem wir die Batterie zur erneuten Überprüfung zurückerhalten, auf „Pause“ setzen. Melden Sie sich innerhalb dieser Frist nicht bei uns, gilt weiterhin die Zahlungsfrist von 14 Tagen.